28 Kwie

Jak budować odporność - CZOSNEK

Czosnek nie każdy lubi. Mimo to warto włączyć go do diety.

Czosnek to chyba najstarszy i najbardziej znany naturalny produkt do walki z przeziębieniem i grypą. Może on zarówno zapobiec pojawieniu się infekcji, jak i zmniejszyć dokuczliwe objawy gorszego samopoczucia.

Ciekawostki badawcze:
👉Gdy 146. zdrowym uczestnikom badania podawano suplement na bazie czosnku przez 12 tygodni, ryzyko wystąpienia przeziębienia spadało o prawie 65%, przy jednoczesnym znacznym skróceniu trwania objawów.
Inne badanie przeprowadzone na 120. ochotnikach także wykazało znaczne zmniejszenie objawów przeziębienia.

Warto pamiętać, że czosnek to nie tylko walka z wirusami. To także cenne źródło antyoksydantów. 💪

Badania potwierdzają jego wpływ także na zdrowie układu sercowo-naczyniowego np. poprzez zmniejszenie ciśnienia krwi. ❤

Czosnek wykazuje także działanie antybakteryjne, przeciwgrzybiczne i usuwające pasożyty z naszego układu pokarmowego.

------
Bibliografia:
Majewski M. Allium sativum: facts and myths regarding human health. Rocz Panstw Zakl Hig. 2014;65(1):1-8. PMID: 24964572.

Josling P. Preventing the common cold with a garlic supplement: a double-blind, placebo-controlled survey. Adv Ther. 2001 Jul-Aug;18(4):189-93. doi: 10.1007/BF02850113. PMID: 11697022.

Nantz MP, Rowe CA, Muller CE, Creasy RA, Stanilka JM, Percival SS. Supplementation with aged garlic extract improves both NK and γδ-T cell function and reduces the severity of cold and flu symptoms: a randomized, double-blind, placebo-controlled nutrition intervention. Clin Nutr. 2012 Jun;31(3):337-44. doi: 10.1016/j.clnu.2011.11.019. Epub 2012 Jan 24. PMID: 22280901.

Twój komentarz




POKAŻ